Varje uppdrag är unikt för oss. Allt börjar med ett mail till olof@sjostrandevent.se. I din förfrågan vill vi gärna veta vilken typ av evenemang du ska hålla i, hur många gäster ni blir och vilken budget som finns.

Olof kommer att börja med dra upp de stora penseldragen för er/din dag. Han kontaktar vår Köksmästare Robert Hägg med era önskemåll, som i sin tur börjar värpa på ett upplägg och råvaror. Allt detta sker via mail för att Olof skall kunna vara så förberedd det bara går vid ert första möte och för att allt är nerskrivet, så att ingeting missas/missförstås i planeringsarbetet. Eftersom vi investerar vårt allt i att din/er dag skall bli perfekt från början, utgår vi ifrån att ni redan bestämt er för att vi är bäst lämpade för uppdraget när datum och plats är bestämt.

I ert menypriset ingår förutom maten och kock på plats även alla kontakt med oss på mail/telefon samt ett möte. Möten efter det debiteras med 500kr/tim.

När menyn väl är satt, börjar det roliga arbetet att forma måltiden. Olofs erfarenhet är ovärderlig i denna fas. Han är er trygghet genom era val och hjälper er gärna med det som ni känner er osäkra på. Som tex att konsulterar våra Sommelier för vägleda er med drycker till maten. Träffa rätt i porslinuthyrningsdjunglen (Vi älskar att jobba med Petras Porslin för utvalt och vetro.nu för stilrent.) Prata uppduk mm. The sky the limit.

En vecka innan dagen D, ringer Olof dig/er för en sista avstämning där alla detaljer, allergier, körschema och sista minuten ändringar förankras. Det antal som anges vid detta samtalet är det som gäller och som ni sedan fakturas för. Olof har sedan ett avstämmingsmöte med respektive enhet, servis, kök mm. Allt för att du/ni skall luta er tillbaka och njuta på din/er stora dag.